Αλλαγές στην εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ
Την αναγκαιότητα αλλά και την πρόθεση να αλλάξει το εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει επισημάνει πολλές φορές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού, κας Άννας Διαμαντοπούλου, οι αλλαγές αφορούν τους μαθητές που φοιτούν φέτος στη γ΄ γυμνασίου. Αυτοί οι μαθητές θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας το 2013-14 με εντελώς καινούργιο εξεταστικό σύστημα, το οποίο μελετάται ήδη.
Οι εξετάσεις, όπως και σήμερα, θα γίνονται σε 4 μαθήματα στα οποία θα έχουν εμβαθύνει οι μαθητές στη Β΄ και στη Γ΄ λυκείου, και σε ορισμένα επιλογής. Μια πρώτη διαφορά είναι πως τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν για τη βαρύτητα των μαθημάτων, δηλ. τους συντελεστές με τους οποίους θα πολλαπλασιάζεται ο βαθμός κάθε μαθήματος για τη συγκεκριμένη Σχολή, αλλά και τον αριθμό εισακτέων.
Η καινοτομία του συστήματος της κας Διαμαντοπούλου είναι πως η εισαγωγή θα γίνεται πλέον σε Σχολές και όχι σε συγκεκριμένα Τμήματα, στα οποία οι εισαχθέντες θα κατευθύνονται από το δεύτερο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους. Πχ οι μαθητές θα εισάγονται στη Φιλοσοφική, στην Πάντειο, στο Πολυτεχνείο κλπ χωρίς να γνωρίζουν σε ποιο Τμήμα θα φοιτήσουν.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η πίεση των εξετάσεων παρατείνεται ένα ακόμα έτος. Δεν θα αφορά πλέον μόνο τις εισαγωγικές, αλλά πολύ περισσότερο τις εξετάσεις στο τέλος του 1ου πανεπιστημιακού έτους, όταν θα γίνεται το μεγάλο ξεκαθάρισμα του ποιος θα εισάγεται σε ποιο Τμήμα της Σχολής. Αυτό γίνεται με το σκεπτικό ο νέος πλέον να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τη Σχολή που του ταιριάζει έχοντας ένα χρόνο φοιτητικής εμπειρίας.
Αυτό που δεν έχει αποσαφηνιστεί από το υπ. Παιδείας είναι αν το πρώτο πανεπιστημιακό έτος θα συνυπολογίζεται με τα υπόλοιπα έτη ως το πτυχίο ή θα αποτελεί ένα ξεχωριστό προπαρασκευαστικό έτος και τελικά οι φοιτητές από το 2014 θα φοιτούν ουσιαστικά ένα έτος παραπάνω.
Όσον αφορά στις σχολές χαμηλής ζήτησης, μελετάται διαφορετικός τρόπος εισαγωγής. Ακόμα και για συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης σε αυτές έχει μιλήσει η υπουργός Παιδείας.
Ωστόσο, αυτό που σίγουρα δεν αλλάζει είναι ο τρόπος που οι Έλληνες μαθητές θα αντιμετωπίζουν και προσλαμβάνουν τη γνώση, σε ένα εξεταστικό σύστημα που εξακολουθεί να επιβραβεύει με άριστα την κατά λέξη αποστήθιση.
Τώρα θα μου πείτε ότι και οι διδάσκοντες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διορίζονται μέσω ΑΣΕΠ με κριτήριο το πόσο καλά απομνημονεύουν.
Δηλαδή έχουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, όπου οι καλύτεροι «παπαγάλοι» εκπαιδευτικοί διδάσκουν τα παιδιά μας πως να γίνουν καλοί «παπαγάλοι» προκειμένου να πετύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις. Αυτό δεν αλλάζει…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου